Dunder&Drakar Ärans och hjältarnas spel på ärans och hjältarnas språk Logga in   Sök
Skip Navigation Links
  • Start
  • Nyheter
    • Kommande produkter
  • Regler
    • Rollspelet
      • Basregler
        • Inledning
        • Spelets grunder
        • Rollfiguren
        • Raser
        • Bakgrunder
        • Klasser och talanger
        • Färdigheter
        • Knep
        • Utrustning
        • Konflikter
        • Utforskning
        • Ritualer
        • Spelledarens uppgift
        • Monster
        • Skatter
        • Äventyrande
      • Expertregler
      • Mästarregler
    • Äventyrsspelet
      • Sponsorkampanj
      • Köpa boken
    • Vad är nytt?
      • Klasser
      • Enklare siffror
      • Färdigheter
      • Delaktighet
    • Goda råd
  • Pangea
    • Geografi
    • Historia
    • Skapelsen
  • Äventyr
    • Heroiska
      • Stormens öga
      • I de blindas rike
      • I dimma död
      • Vintervila i Veum
    • Legendariska
    • Episka
    • Kampanjer
  • Tillbehör
    • Digitala hjälpmedel
    • Nerladdningar
  • D&D 3e
    • Översättningar
      • Grundtermer
      • Raser & Klasser
      • Färdigheter
      • Knep
      • Handlingar
      • Specialförmågor
      • Vapen
      • Pansar
      • Vapen/Pansar - Special
      • Utrustning
      • Tillstånd
      • Magitermer
      • Formelnamn
      • Monster
      • Språk
      • Gifter
      • Sjukdomar
      • Diverse
      • Metriska mått & vikt
    • Skillnader mot AD&D
      • Regeländringar
      • Magikers formler
      • Prästers formler
    • Rollspelet
    • Äventyrsspelet
    • Äventyr
    • Monsterprojektet
    • Verktyg
  • Blandat
    • Kul
      • Orchen och pajen
    • Pressmeddelanden
    • Vad är rollspel?
  • Klassiker
    • Tvillingbergen
    • Harondirs hemlighet
  • Länkar
  • Donationer
Skip Navigation Links>Regler>Rollspelet>Basregler>Klasser och talanger>Munk

Munk

Stridsroll: En munks roll är slagkraft. Han använder sin oöverträffade kroppskontroll till att manövrera runt bland fienden och ställa till skada och förvirring. Talangkälla: En munks talanger baseras på teurgi. Han har skaffat sig dessa genom åratal av meditation och studier av den gudomliga anden. Grundegenskaper: De viktigaste grundegenskaperna för en munk är Händighet, Fysik och Intelligens. Livspoäng per grad: 5. Vitalitetspoäng: 2 + halva Fysiken. Försvarsfördelar: +1 Stabilitet, +1 Reflexer, +1 Vilja. Klassfärdigheter: En munks klassfärdigheter (och nyckelegenskapen för varje färdighet) är Akrobatik (Hän), Diplomati (Uts), Förstulenhet (Hän), Historia (Int), Idrott (Sty), Insikt (Vis), Läkekonst (Vis), Mystik (Int), Religion (Int), Uppfatta (Vis) och Uthållighet (Fys). Tränade färdigheter: Insikt plus ytterligare fyra klassfärdigheter. Vapenträning: Dolk, påk, skära och stötdolk. Pansarträning: Tyg. Klassförmågor: Förbättrad vapenlös attack, Haglande slag, Hög fart, Munkförsvar och Munkträning

Munkar är medlemmar av asketiska, stridsfokuserade ordnar som tränar vapenlös strid och perfekt samspel mellan kropp, sinne och själ. Den typiske munken är en mystiker från ett ensligt tempel i Tibet snarare än en medeltida kloster- broder från Europa.

Äventyrande: Alla munkar äventyrar för att pröva sig själva, på jakt efter fulländning och förståelse genom umbäranden och faror. Dessutom väljer munkar ofta sin kamp för att främja ordningen i världen.

Magi: Magi är alldeles för kaotiskt och opålitligt. Endast genom kroppens och andens renhet kan man övervinna sina begränsningar.

Religion: Munkar har mest respekt för gudar som styr över lag, krig och kunskap.

Bakgrund: Varje munk har en mästare eller tradition som har lärt dem deras stridskonster. Vissa munkar har vänt sig ifrån traditionen för att söka sig en bättre väg på egen hand, har överlevt sin skolas förstörelse eller har helt enkelt gett sig ut i världen för att söka prövningar.

Raser: Munkar är vanligast bland människor. Dvärgar har ordningskänslan som krävs, men har sällan den smidighet och rörlighet som behövs. Alver har kropparna, men sällan hängivenheten.

Andra klasser: Krigare, paladiner och jägare välkomnar gärna munkar i gruppen, medan barbarer och barder har svårt för deras ensidiga tro på ordning och disciplin.

Klassförmågor

Förbättrad vapenlös attack

Dina händer har blivit liksom vapen. Skadan du gör med din bara hand är 1t8 (ökar till 2t6 vid grad 11 och 2t8 vid grad 21) och träningsfördelen är +4 (ökar till +6 vid grad 11 och +8 vid grad 21). Du anses alltid strida med två vapen (även om du håller något i ena handen kan du räkna en spark som ditt andravapen).

Haglande slag

Varje gång du träffar en fiende med en vapenlös attack eller ett munkvapen, har du möjlighet att göra en extra attack mot samma mål som en fri handling.

Haglande slag Munk Klassförmåga Din blixtsnabba uppföljning förbluffar din fiende. Obegränsad ♦ Teurgi, Vapen Fri handling Personlig Utlösare: Du träffar med en vapenlös attack eller en attack med ett munkvapen. Special: Du kan bara använda denna talang en gång per drag. Attack: Händighet mot Reflexer Träff: 1d + ½Händighet skada.

Hög fart

När du är klädd i tygpansar eller inget pansar alls ökar din fart med +2.

Munkförsvar

När du är klädd i tygpansar eller inget pansar alls får du lägga ½Intelligens till din PK.

Munkträning

Vid första graden måste du välja en av två inriktningar. Bergets hjärta: Om du påverkas av tvingad förflyttning som understiger ½Fysik meter, erhåller du ett räddningsslag för att motstå förflyttningen helt. Vindens själ: I början på varje strid kan du glida ½Intelligens meter som en fri handling innan någon annan agerat.

Munkars talanger

Bastalanger

Fattning Munk Attack 1 Ett snabbt slag och sedan sitter din fiende fast i ditt grepp. Obegränsad ♦ Teurgi, Vapen Normal handling Närstrid vapen Mål: En varelse Attack: Händighet mot Reflexer Träff: ½Händighet skada och målet är greppat av dig.

Fotlås Munk Attack 1 Ett slag och en spark mot benet ser till att din fiende inte springer iväg. Obegränsad ♦ Teurgi, Vapen Normal handling Närstrid vapen Mål: En varelse Attack: Händighet mot Vilja Träff: 1d + ½Händighet skada och målet är nersaktat fram till slutet av ditt nästa drag.

Ki-slag Munk Attack 1 Ett kort ögonblick av lugn och sedan sänder du hela din kropp i ett stenhårt slag. Obegränsad ♦ Teurgi, Vapen Normal handling Närstrid vapen Mål: En varelse Attack: Händighet mot PK Träff: 1d + ½Händighet + ½Fysik skada.

Magspark Munk Attack 1 En snabb spark i magen skickar din fiende stapplande bakåt. Obegränsad ♦ Teurgi, Vapen Normal handling Närstrid vapen Mål: En varelse Attack: Händighet mot PK Träff: 1d + ½Händighet skada och du knuffar målet 1 meter.

Rask attack Munk Attack 1 Med ett snabbt steg fram är din fiende inom räckhåll. Obegränsad ♦ Teurgi, Vapen Normal handling Närstrid vapen Mål: En varelse Special: Du kan gå ½Intelligens meter innan attacken. Attack: Händighet mot PK Träff: 1d + ½Händighet skada.

Första gradens talanger

Armbrytning Munk Attack 1 Ditt grepp om målet förvandlas till ett smärtsamt armlås. Situation ♦ Teurgi Normal handling Närstrid beröring Mål: En varelse Special: Du måste ha greppat målet och det får inte vara större än Stort. Attack: Händighet mot Stabilitet Träff: 2t8 + ½Händighet skada. Fram till slutet av ditt nästa drag har målet en nackdel av –2 på att undfly ditt grepp.

Bedövande slag Munk Attack 1 Ett stenhårt slag mitt i solar plexus får din fiende att tappa andan helt. Daglig ♦ Teurgi, Vapen Normal handling Närstrid vapen Mål: En varelse Attack: Händighet mot PK Träff: 2d + ½Händighet skada och målet är omtöcknat fram till slutet av ditt nästa drag. Miss: Halv skada och målet är inte omtöcknat.

Flygande spark Munk Attack 1 Du hoppar fram mot din fiende, sparkar honom i bröstet och tumlar bakåt efteråt. Daglig ♦ Teurgi, Vapen Normal handling Närstrid vapen Mål: En varelse Special: Du måste storma som en del av den här attacken. Attack: Händighet mot PK Träff: 2d + ½Händighet skada och du kan glida ½Intelligens meter efter attacken. Miss: Halv skada och du kan glida 1 meter efter attacken.

Fällning Munk Attack 1 Med ett steg in och en vridning av höften placerar du din fiende på marken. Situation ♦ Teurgi Normal handling Närstrid beröring Mål: En varelse Attack: Händighet mot PK Träff: 1t8 + ½Händighet skada och målet slås omkull liggande. Bergets hjärta: Du får lägga ½Fysik till skadan.

Himlens vrede Munk Attack 1 Du samlar din inre kraft i dina händer och sänder ut den mot dina fiender. Daglig ♦ Teurgi, Kraft Normal handling Intill utbredning 2 Mål: Varje varelse inom utbredningen Attack: Händighet mot Stabilitet Träff: 2t8+ ½Händighet skada. Effekt: Du kan knuffa målet 1 meter och det slås omkull liggande.

Snurrspark Munk Attack 1 En sväng runt och dina fiender träffas hårt av din fot. Situation ♦ Teurgi Normal handling Intill utbrott 1 Mål: Varje fiende inom utbrottet Attack: Händighet mot PK Träff: 1d + ½Händighet skada.

Sövande grepp Munk Attack 1 Med ett grepp om din fiendes hals söver du snabbt ner honom. Daglig ♦ Teurgi Normal handling Närstrid beröring Mål: En varelse Special: Du måste ha greppat målet och det får inte vara större än Stort. Attack: Händighet mot Stabilitet Träff: 2t6 + ½Händighet skada och målet är medvetslöst (räddningsslag avslutar).

Äcklande nervnyp Munk Attack 1 En snabb smäll på rätt nervknut och din fiende viker sig dubbel av illamående. Situation ♦ Teurgi Normal handling Närstrid beröring Mål: En varelse Attack: Händighet mot Stabilitet Träff: 1t6 + ½Händighet skada och målet är omtumlat (räddningsslag avslutar). Vindens själ: Om målet missar sitt första räddningsslag är det omtöcknat (räddningsslag avslutar).

Andra gradens talanger

Avvärja pilar Munk Nytta 2 Med en nästan omärklig vridning av kroppen får du attacken att missa dig. Situation ♦ Teurgi Omedelbart avbrott Personlig Utlösare: Du blir träffad av en avståndsattack. Effekt: Attacken missar dig.

Hoppa upp Rackare Nytta 2 Du hoppar omänskligt högt upp. Situation ♦ Teurgi Kort handling Personlig Krav: Du måste vara tränad på Idrott. Effekt: Du kan, med ett höjdhopp, hoppa ½Händighet meter upp utan ansats.

Studsa upp Munk Nytta 2 Likt en spiralfjäder studsar du snabbt upp från marken. Obegränsad ♦ Teurgi Snabb handling Personlig Effekt: Du tar dig upp från liggande.

Tumla Munk Nytta 2 Du tumlar undan faran och duckar för fiendens svepande vapen. Situation ♦ Teurgi Kort handling Personlig Krav: Du måste vara tränad på Akrobatik. Effekt: Du kan göra en glidning motsvarande halva din fart (eller kortare).

Tredje gradens talanger

Blodstillare Munk Attack 3 Kylan i din attack får din fiendes blod att sluta pumpa. Daglig ♦ Teurgi, Vapen Normal handling Närstrid vapen Mål: En varelse Attack: Händighet mot PK Träff: 2d + ½Händighet köldskada och målet är orörligt (räddningsslag avslutar) Miss: Halv skada och målet är nersaktat (räddningsslag avslutar)

Glidspark Munk Attack 3 Du glider in med en spark och använder kraften till att glida bort igen. Situation ♦ Teurgi, Vapen Normal handling Närstrid vapen Mål: En varelse Special: Du kan glida 1 meter innan attacken. Attack: Händighet mot PK Träff: 2d + ½Händighet skada och du kan glida 1 meter efter attacken.

Himmel och jord Munk Attack 3 Ett högt slag följs av en låg spark och din fiendes försvar rämnar. Situation ♦ Teurgi, Vapen Normal handling Närstrid vapen Mål: En varelse Attack: Händighet mot PK, två attacker Träff: 1d skada med första attacken, 1d + ½Händighet skada med andra attacken. Special: Om den första attacken träffar, får du +2 på det andra attackslaget. Bergets hjärta: Om den första attacken träffar gör du ½Fysik extra skada med den andra attacken.

Låg spark Munk Attack 3 Du glider fram och sätter en låg spark mot din fiendes ben. Situation ♦ Teurgi, Vapen Normal handling Närstrid vapen Mål: En eller två varelser Special: Du kan gå 2 meter innan attacken. Vindens själ: Du kan gå ½Intelligens meter innan attacken. Attack: Händighet mot PK, en attack per mål Träff: 1d + ½Händighet skada.

Långt slag Munk Attack 3 Du använder din kropps mystiska energi för att slå med ditt vapen på långt håll. Daglig ♦ Teurgi, Kraft, Vapen Normal handling Intill utbrott 3 Mål: En varelse inom utbrottet Attack: Händighet mot PK Träff: 2d + ½Händighet skada. Effekt: Du kan utföra Haglande slag mot samtliga fiender intill dig.

Femte gradens talanger

Bensvep Munk Attack 5 Du sparkar undan fötterna för dina fiender. Situation ♦ Teurgi, Vapen Normal handling Intill utbrott 1 Mål: Varje fiende inom utbrottet Attack: Händighet mot PK Träff: 2d + ½Händighet skada och målet slås omkull liggande.

Förlamande slag Munk Attack 5 Ditt slag träffar en nervknut på fienden och begränsar hans rörelser. Situation ♦ Teurgi, Vapen Normal handling Närstrid vapen Mål: En varelse Attack: Händighet mot PK Träff: 1d + ½Händighet skada och målet blir omtumlat. Efterverkan: Målet är nersaktat.

Gudomlig vind Munk Attack 5 Med ett mäktigt skrik skickar du iväg kraft från dina händer. Daglig ♦ Teurgi, Kraft Normal handling Intill utbredning 3 Mål: Varje varelse inom utbredningen Attack: Händighet mot Stabilitet Träff: 2t8 + ½Händighet skada. Miss: Halv skada.

Kobrans hugg Munk Attack 5 Du far ut med kobrans snabbhet och ger din fiende ett sår som förgiftar hans blod. Situation ♦ Teurgi, Toxisk, Vapen Normal handling Närstrid vapen Mål: En varelse Attack: Händighet mot PK Träff: 1d + ½Händighet skada och fortgående 5 toxisk skada

Riktat kast Munk Attack 5 Låt din fiende träffa sina vänner – hårt. Daglig ♦ Teurgi Normal handling Närstrid beröring Mål: En varelse som är din storlek eller mindre Attack: Händighet mot PK Träff: 3t8 + ½Händighet skada och du kan omplacera målet 3 meter. Målet slås omkull liggande och du kan utföra en sekundärattack. Sekundärmål: En varelse som befinner sig intill den plats där primärmålet landar. Sekundärattack: Händighet mot Reflexer. Träff: 1t8 skada och målet slås omkull liggande.

Sjätte gradens talanger

Följa fienden Munk Nytta 6 När din fiende försöker dra sig tillbaka, följer du blixtsnabbt efter. Situation ♦ Teurgi Omedelbar reaktion Personlig Utlösare: En fiende intill dig glider. Effekt: Du kan flytta in i den ruta han började sin glidning i.

Gräshoppans steg Munk Nytta 6 Du låter dig uppfyllas av gräshoppans ande. Obegränsad ♦ Teurgi Fri handling Personlig Utlösare: Du testar Idrott för att hoppa. Krav: Du är tränad på Idrott. Effekt: Du erhåller en talangfördel av +10 på testet.

Kroppens helhet Munk Nytta 6 Ett kort ögonblick av meditation och din kropp läker sina skador. Daglig ♦ Teurgi, Läkning Snabb handling Personlig Effekt: Du får spendera ett vitalitetspoäng och återfår ½Fysik extra livspoäng.

Kroppens renhet Munk Nytta 6 Ett kort ögonblick av meditation och du övervinner faran. Daglig ♦ Teurgi Snabb handling Personlig Effekt: Du utför ett räddningsslag med en fördel motsvarande halva din Intelligens.

Slinka förbi Rackare Nytta 6 Du duckar under din fiendes attack och slinker in bakom honom. Situation ♦ Teurgi Omedelbart avbrott Personlig Utlösare: Du blir attackerad i närstrid. Effekt: Attacken missar och du och angriparen byter plats.

Sjunde gradens talanger

Apans kast Munk Attack 7 En fiende rusar på dig, men du fångar in honom under din starka arm och slungar honom till marken. Situation ♦ Teurgi, Vapen Villkorad handling Närstrid vapen Avbrott: En fiende flyttar intill dig Attack: Händighet mot Stabilitet Träff: 2d + ½Händighet skada, du och fienden byter plats och fienden slås omkull liggande. Du kan glida 1 meter efter attacken.

Dold svaghet Munk Attack 7 Du vidrör din fiende helt lätt, men strax därpå viker han sig dubbel av smärta. Daglig ♦ Teurgi Normal handling Närstrid beröring Mål: En varelse Attack: Händighet mot Stabilitet Träff: Fortgående skada motsvarande 20 + halva din Händighet. Miss: Fortgående 10 skada.

Elakt kast Munk Attack 7 Du kastar en greppad fiende långt bort. Situation ♦ Teurgi Normal handling Närstrid beröring Mål: En varelse Special: Du måste ha greppat målet och det får inte vara större än Stort. Attack: Händighet mot Reflexer Träff: 3t8 + ½Händighet skada, du omplacerar målet 3 meter och det slås omkull liggande.

Ett hårt slag Munk Attack 7 Ibland är allt som behövs ett ordentligt hårt slag. Daglig ♦ Teurgi, Vapen Normal handling Närstrid vapen Mål: En varelse Attack: Händighet mot PK Träff: 3d + ½Händighet skada och du kan knuffa målet 3 meter. Målet slås omkull liggande och blir omtumlat (räddningsslag avslutar). Miss: Halv skada och du knuffar målet 1 meter.

Hård golvning Munk Attack 7 Du fäller din fiende till marken och ser till att han stannar där. Situation ♦ Teurgi, Vapen Normal handling Närstrid vapen Mål: En varelse Attack: Händighet mot PK Träff: 1d + ½Händighet skada och målet slås omkull liggande. Utför en sekundärattack mot samma mål. Sekundärattack: Händighet+2 mot PK Träff: 2d + ½Händighet skada. Effekt: Du kan glida 1 meter efter attackerna. Vindens själ: Du kan glida ½Intelligens meter efter attackerna.

Tre är gudomligt Munk Attack 7 Tre slag, vart och ett hårdare än det förra. Situation ♦ Teurgi, Vapen Normal handling Närstrid vapen Mål: En varelse Attack: Händighet mot PK, tre attacker Special: Varje attack som träffar ger dig en talangfördel av +1 på attackslagen för de följande. Träff: 1d + ½Händighet skada. Bergets hjärta: Varje attack som träffar ger dig ½Fysik extra skada på de följande.

Nionde gradens talanger

Den svaga punkten Munk Attack 9 Du ser din fiendes svaga punkt och utdelar ett knappt märkbart slag där. Ett ögonblick senare viker han sig dubbel av smärta. Situation ♦ Teurgi, Vapen Normal handling Närstrid vapen Mål: En varelse Attack: Händighet mot Reflexer Träff: Fortgående skada motsvarande 10 + halva din Händighet.

Fallande fjädrar Munk Attack 9 Din fjäderlätta beröring får din fiende att stappla runt dig. Situation ♦ Teurgi, Vapen Normal handling Närstrid vapen Mål: En varelse Attack: Händighet mot PK Träff: 2d + ½Händighet skada och du omplacerar målet upp till 3 meter till en ruta intill dig.

Eldorm Munk Attack 9 Du formar din inre energi till en tunga av eld som far ut längs marken mot dina fiender. Daglig ♦ Teurgi, Eld Normal handling Avstånd 5 Mål: En varelse Attack: Händighet mot Reflexer Träff: 3t8 + ½Händighet eldskada och du kan utföra en sekundärattack. Sekundärmål: En varelse inom 5 meter från primärmålet. Sekundärattack: Händighet mot Reflexer. Träff: 2t8 + ½Händighet eldskada.

Flygande drake Munk Attack 9 Du kastar dig upp i luften och landar på din fiende med en kraft som får marken att skaka. Daglig ♦ Teurgi, Vapen Normal handling Närstrid vapen Mål: En varelse Attack: Händighet mot PK Träff: 4d + ½Händighet skada och målet blir orörligt (räddningsslag avslutar). Miss: Halv skada och målet blir nersaktat. Effekt: Varje fiende intill målet blir nersaktad.

Liten tuva Munk Attack 9 Ditt hårda slag skickar din fiende bakåt och slår omkull hans allierade. Situation ♦ Teurgi, Vapen Normal handling Närstrid vapen Mål: En varelse Attack: Händighet mot Stabilitet Träff: 2d + ½Händighet skada och du knuffar målet ½Fysik meter och slår omkull det liggande. Utför sedan en sekundärattack, utbrott 1 från primärmålet. Sekundärmål: Varje varelse inom utbrottet utom primärmålet. Sekundärattack: Händighet mot Stabilitet Träff: Målet slås omkull liggande.

Ormens slingrande Munk Attack 9 Likt en snabb orm far du fram bland dina fiender. Daglig ♦ Teurgi, Vapen Normal handling Närstrid vapen Mål: En, två eller tre varelser Attack: Händighet mot PK, en attack per mål. Special: Du kan glida 1 meter innan varje attack. Träff: 2d + ½Händighet skada och målet blir omtumlat (räddningsslag avslutar). Miss: Halv skada och målet blir inte omtumlat.

Tranans dans Munk Attack 9 Du kliver fram likt en uppretad trana och fäller dina fiender med hårda sparkar. Daglig ♦ Teurgi Normal handling Närstrid beröring Mål: En, två, tre eller fyra varelser Attack: Händighet mot Reflexer Träff: 2d + ½Händighet skada och målet slås omkull liggande. Miss: Halv skada Effekt: Du kan glida 2 meter efter varje attack.

Tionde gradens talanger

Andens bekräftelse Munk Nytta 10 Din lyckade attack bekräftar din andes renhet och du får kraft att strida vidare. Situation ♦ Teurgi, Läkning Villkorad handling Personlig Reaktion: Du träffar en fiende med en närstridsattack. Effekt: Du återfår livspoäng motsvarande 5 + halva din Fysik.

Hjärtats stålbad Munk Nytta 10 Du kanaliserar all din beslutsamhet och stålsätter dig för det värsta dina fiender kan göra dig. Daglig ♦ Teurgi, Hållning Snabb handling Personlig Effekt: Du får utföra räddningsslag både i början och i slutet av ditt drag. Du har dock en nackdel av –2 på de extra räddningsslag denna talang ger dig.

Järnkropp Munk Nytta 10 Du kontrollerar din andning så att din kropp blir såsom järn. Daglig ♦ Teurgi Omedelbart avbrott Personlig Utlösare: Du blir träffad av en attack. Effekt: Du erhåller Motstå 20 allt fram till slutet av ditt nästa drag.

Meditativt steg Munk Nytta 10 Nästan som i trans skyndar du fram. Situation ♦ Teurgi Snabb handling Personlig Effekt: Du går halva din fart.

Mjukt fall Munk Nytta 10 Du faller mjukt som ett löv om hösten. Obegränsad ♦ Teurgi Fri handling Personlig Krav: Du är tränad på Akrobatik. Effekt: Räkna fallskadan som om du bara föll halva sträckan.

Styra undan attacken Munk Nytta 10 Du styr en attack riktad mot dig så att den träffar en fiende istället. Daglig ♦ Teurgi Villkorad handling Personlig Avbrott: Du blir träffad av en attack när du har en annan fiende intill dig. Effekt: Attacken missar dig och träffar den andra fienden istället.

  • Flattr this

    PayPal - The safer, easier way to pay online!

    Donera

    Om någon har glädje av det projekt jag har arbetat med sedan 2001, får man gärna donera vad man tycker det är värt. Flatter, Paypal och Payson finns ovan.

    En annan möjlighet är att sätta in på mitt Nordea-bankkonto: 3016 04 12420 eller Swisha till 0708-148775.

Länkar

  • EN World
  • Order of the Stick
  • Rollspel.Nu
  • Sagan om den brinnande himlen
  • Speltidningen Fenix
  • SVEROK
  • Titan Games butik
  • Wizards of the Coast, D&D