Rollspelsforum Hem   Sök   Logga in   Registrering   Medlemslista  
Dunder&Drakar  > Allmänt  > Helt ny spelare  
 
Visa med:  
Föregående tråd :: Nästa tråd 
 Författare Tråd: Helt ny spelare
ellebrant är inte online. Senaste aktivitet: 2008-11-04 19:39:21 ellebrant
Top 50
Registrerad: 2008-11-04
Antal inlägg: 1
 
Helt ny spelare
Inskickat: 2008-11-04 19:32:24
Hej,
Jag och några vänner har tänkt börja spela D&D ganska länge men vi behöver hjälp med att veta hur/var vi ska börja.
Jag antar att vi ska börja med det färdiga nybörjar äventyret..
Så vart/hur börjar vi och vad behöver vi köpa till?
Oldtimer är inte online. Senaste aktivitet: 2017-02-07 14:11:32 Oldtimer
mikael.borjesson.net
Top 25
Forum-moderator
Registrerad: 2003-01-01
Antal inlägg: 196
 
Ang: Helt ny spelare
Inskickat: 2008-11-26 21:25:49
Hej och välkommen till D&D-spelandet.

Om du vill spela på engelska så finns ju den officiella D&D 4E (4th Edition) ute i affärerna. Man kan antingen köpa på sig Player's Handbook, Dungeon Master's Guide och Monster Manual (för strax under 700kr tillsammans) eller Starter Set (för dryga hundralappen).

Vill man istället spela på svenska kan man hämta ner Dunder&Drakar från den här webbsajten i PDF-form. Den motsvarar D&D version 3.5. Det finns en nybörjarversion ("Äventyrsspelet") som passar bra att börja med.

Ganska snart kommer jag också att lägga ut en omarbetad version, Dunder&Drakar 4Ever Fantasy, som plockat in en massa idéer från den nya amerikanska versionen av D&D. Den kommer att presenteras i tre delar, Basregler (grad 1-10), Expertregler (grad 11-20) och Mästarregler (grad 21-30). Basreglerna är de som snart är klara och bör finnas för nerladdning innan årsskiftet. Jag skall också uppdatera äventyret till 4Ever Fantasy.

Hoppas ni får kul vilket ni än väljer.

/Mikael
Föregående tråd :: Nästa tråd 
Sidan 1 av 1
 
Rollspelsforum  > Dunder&Drakar  > Allmänt  > Helt ny spelare